آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

«هرکول پوآرو» به دنیای ادبیات بازمی‌گردد


 «هرکول پوآرو»، قهرمان داستان‌های «آگاتا کریستی» به دنیای ادبیات بازمی‌گردد.


 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «سوفیا هانا»، جنایی‌نویس مشهور انگلیسی در کتاب جدیدش «هرکول پوآرو»، قهرمان داستان‌های «آگاتا کریستی» را به دنیای ادبیات بازمی‌گرداند.


 به گزارش رویترز، کتاب جدید «سوفیا هانا» سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد و داستان آن در دهه 20 میلادی اتفاق می‌افتد. استفاده از شخصیت پوآرو را نخستین‌بار انتشارات هارپر کولینز، ناشر این نویسنده به او پیشنهاد کرد و وی پس از کسب اجازه از خانواده کریستی برای استفاده از شخصیت‌های داستان‌های وی از جمله هرکول پوآرو و خانم مارپل، تصمیم به استفاده از شخصیت هرکول پوآرو در آخرین داستانش گرفت.


 این نویسنده مشهور 41 ساله انگیسی می‌گوید که داستان‌های «هرکول پوآرو» اولین داستانی بوده که خوانده است و همواره علاقه زیادی به این کاراگاه بلژیکی داشته است.


 سوفیا هانا طی سال‌های اخیر به یکی از نویسندگان موفق انگلیس تبدیل شده و کتاب «باربر» او که به تازگی منتشر شده، یکی از کتاب‌های پرفروش سال 2013 بود.


 «آگاتا کریستی» از نویسندگان برجسته‌ی ادبیات جنایی انگلیس است که حدود 80 رمان‌ پلیسی فوق‌العاده‌ی او و خلق کارآگاهان نام‌آشنایی چون هرکول پوآرو و خانم مارپل موجب شد تا لقب «ملکه‌ جنایت» را بگیرد.


 کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز کریستی را نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که آثار او در میان تمامی ژانرها، پرفروش‌ترین بوده‌اند. آگاتا کریستی در 12 ژانویه‌ سال 1967 در سن 85 سالگی درگذشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.