آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

پوآرو به رادیو می‌آید

داستان "سرقت یاقوت سلطنتی" آگاتا کریستی با گویندگی بهروز رضوی در رادیو تهران روایت می‌شود.


 به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، رادیو تهران در حالی داستانی جنایی با شخصیت محوری هرکول پوآرو را برای پخش انتخاب کرده است که به تازگی اعلام شد، دیوید سوشه، بازیگر این نقش پس از 25 سال بازی در نقش این کارآگاه معروف بلژیکی، با این شخصیت تلویزیونی خداحافظی می‌کند.


 برنامه "کتاب شب" به مدت یک هفته، داستانی از آگاتا کریستی را با عنوان "سرقت یاقوت سلطنتی" پخش می‌کند.


 محسن حکیم معانی - سردبیر برنامه - با بیان این که بانو آگاتا کریستی، به‌ عنوان یکی از مبتکران داستان‌های جنایی است، گفت: آگاتا کریستی نویسنده انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. داستان‌های وی، بخصوص آن دسته که درباره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو و یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آورد، بلکه وی را به‌ عنوان یکی از مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح کرد.


 وی افزود: آگاتا کریستی در کتاب رکوردهای گینس مقام اول در میان پرفروش‌ترین نویسندگان کتاب در تمام دوران‌ها و مقام دوم (بعد از ویلیام شکسپیر)در میان پرفروش‌ترین نویسندگان در هر زمینه‌ای را به خود اختصاص داده ‌است.


 معانی به خلاصه داستان اشاره کرد و افزود: قهرمان اصلی این داستان، هرکول پوارو است که در پی یافتن سارق یاقوت سلطنتی است و ماجراهایی که برای او اتفاق می‌افتد.


 برنامه "کتاب شب" هر هفته با انتخاب معروف‌ترین رمان های ایرانی و خارجی از ساعت 23:30، از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز روی آنتن رادیو تهران می رود.


 محمود احمدی تهیه کننده، بهروز رضوی گوینده، محمد رضا گودرزیی نویسنده دیگر عواملی هستند که با این برنامه همکاری می کنند.


 مخاطبان با ارسال پیام کوتاه به شماره 30000955 یا با مراجعه به نشانی الکترونیک radiotehran@irib.ir می‌توانند رمان‌های مورد علاقه خود را معرفی کنند تا در این برنامه خوانده و نقد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.