آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

پشت پرد‌ه‌ی زندگی آگاتا کریستی در ایران

کتاب زندگی‌نامه‌ی آگاتا کریستی در ایران منتشر می‌شود.


به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نادر قبله‌ای گفت، زندگی‌نامه‌ی جنایی‌نویس مطرح انگلیسی با عنوان «آگاتا کریستی؛ اسرار انگلیسی» را در دست ترجمه دارد.

او افزود: این کتاب تألیف لارا تامسون است که با زبانی روان و روایتی خلاق و خوشایند، به بررسی زندگی و کارنامه‌ی نویسندگی آگاتا کریستی پرداخته است. در این کتاب از مجموعه‌ی مقاله‌ها، یادداشت‌ها، نامه‌ها و همچنین زندگی‌نامه‌ی خودنوشت آگاتا کریستی استفاده شده است. از طرفی بخشی از مصاحبه‌های مهم این نویسنده‌ی مطرح انگلیسی در این کتاب ارائه شده است.

به گفته‌ی مترجم، این کتاب به نوعی مخاطب را با پشت پرد‌ه‌ی زندگی «ملکه‌ی جنایت» آشنا می‌کند.

آگاتا کریستی 15 سپتامبر 1890 به دنیا آمده است. اگرچه با نام «ماری وست ‌ماکوت» رمان‌های عاشقانه هم می‌نوشت؛ اما بیش‌تر شهرتش برای 80 رمانی است که در ژانر پلیسی نوشته است. شخصیت‌های معروف داستان‌های پلیسی مانند «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» موجب شد تا آگاتا کریستی لقب «ملکه‌ی‌ جنایت» را بگیرد و از بزرگ‌ترین و خلاق‌ترین نویسندگانی محسوب شود که برای رشد این ژانر پرطرفدار تلاش کرد. کتاب رکوردهای جهانی گینس، آگاتا کریستی را نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ی پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که بعد از «ویلیام شکسپیر»، آثار او در میان تمامی ژانرها پرفروش‌ترین بوده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.