آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

رمان‌های «آگاتا کریستی» به کمک زبان‌آموزان غیرانگلیسی می‌آیند

نسخه‌های ساده ‌شده‌ی 20 رمان «آگاتا کریستی» به کمک شهروندان غیرانگلیسی‌ خواهد ‌آمد که قصد دارند این زبان را فرا بگیرند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، 20 رمان از آگاتا کریستی در انگلیس ساده‌نویسی شده‌اند و به همراه یک لوح فشرده برای آموزش انگلیسی به غیرانگلیسی‌زبانان استفاده می‌شوند.

با خواندن این کتاب‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان اطلاعاتی را نیز درباره‌ی تاریخچه‌ فرهنگی و تاریخی انگلیس به دست می‌آورند.

به گزارش روزنامه‌ی ایندیپندنت، «میتو پریچارد»، نوه‌ی آگاتا کریستی با بیان این‌که این پروژه موجب شادی این نویسنده‌ی بزرگ خواهد شد، گفت: مادربزرگ من مسلما استفاده از کتاب‌هایش برای آموزش انگلیسی را دوست خواهد داشت. از نظر او این ایده‌ی خوبی خواهد بود.

اولین رمان‌هایی که به زبان ساده از کریستی منتشر می‌شوند، شامل آثار ابتدایی این نویسنده و مجموعه رمان‌های «هرکول پوآرو» هستند.

آگاتا کریستی (متولد 15 سپتامبر 1890) اگرچه با نام «ماری وست ‌ماکوت» رمان‌های عاشقانه هم می‌نوشت، اما بیش‌تر شهرتش برای 80 رمانی بوده است که در ژانر پلیسی نوشت. شخصیت‌های معروف داستان‌های پلیسی مانند «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» موجب شد تا آگاتا کریستی لقب «ملکه‌ی‌ جنایت» را بگیرد و از بزرگ‌ترین و خلاق‌ترین نویسندگانی محسوب شود که برای رشد این ژانر پرطرفدار تلاش کرد.

کتاب رکوردهای جهانی گینس آگاتا کریستی را نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ی پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که بعد از «ویلیام شکسپیر»، آثار او در میان تمامی ژانرها پرفروش‌ترین بوده‌اند.
تخمین‌ زده می‌شود حدود یک میلیارد جلد از آثار آگاتا کریستی به زبان انگلیسی و یک میلیارد جلد دیگر به 103 زبان دنیا فروخته شده باشند. برای پی بردن به محبوبیت او کافیست بدانیم آثار آگاتا کریستی پرفروش‌ترین رمان‌ها در تمام دوران فرانسه بوده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.