آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

آگا کریستی

خالق خانم مارپل و هرکول پوآرو

ترجمه‌ی آثار آگاتا کریستی همچنان ادامه دارد

ترجمه‌ی آثار آگاتا کریستی همچنان ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی عبدالله‌نژاد دنباله‌ی آثار آگاتا کریستی را در دست ترجمه دارد. او از مدت‌ها پیش ترجمه‌ی مجموعه‌ی آثار این جنایی‌نویس بزرگ را آغاز کرده است که این کار هنوز ادامه دارد. این مترجم توضیح داد که اخیرا ترجمه‌ی کتاب‌های «ساعت‌ها»، «شاهد خاموش»، «قتل در تعطیلات»، «قتل در خوابگاه دانشجویی»، «چهار غول بزرگ»، «راز دودکش‌ها» و «گربه‌ای در میان کبوترها» را تمام کرده است که نشر هرمس آن‌ها را در دست چاپ دارد.

به گفته‌ی عبدالله‌نژاد، تا کنون تعداد زیادی از آثار آگاتا کریستی در ایران ترجمه و منتشر شده است که با ترجمه‌ و انتشار چند اثر باقی‌مانده که تا نوروز یا اوایل سال آینده به پایان خواهد رسید، تمام 70 کتاب این نویسنده‌ به خوانندگان ایرانی معرفی خواهد شد. او با همکاری محمد‌علی ایزدی و رؤیا سعیدی از مدت‌ها پیش به کار ترجمه و انتشار آثار آگاتا کریستی مشغول است.

آگاتا کریستی پانزدهم سپتامبر سال 1890 به دنیا آمد. از این جنایی‌نویس انگلیسی به عنوان «ملکه‌ی جنایت» یاد می‌کنند. ماجراهای «هر‌کول پوآرو» و «خانم ‌مارپل» که از روی آن‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی هم ساخته شد، برای آگاتا کریستی شهرتی جهانی را به‌همراه آورد. این نویسنده دوازدهم ژانویه‌ی سال 1976 در‌گذشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.